Çorum'da tarım ile kırsal kalkınma hedefleri doğrultusunda yürütülen çalışmaların ele alındığı geniş katılımlı toplantıda, 2027 yılı için planlanan yeni projeler masaya yatırılarak kurumlar arası ortak aklın önemi vurgulandı.
Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı Çorum İl Koordinatörü Tuğba Purtul Kılıç, Çorum Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği Başkanı Yılmaz Kaya, Ziraat Odası Başkanı Adem Özdemir, Çorum Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Recep Gür ile Veteriner Hekimler Odası Başkanı Mehmet Fatih Şerbetçi'nin katılımıyla sektörel bir değerlendirme toplantısı gerçekleştirildi.

Toplantı kapsamında kentin tarımsal altyapısını güçlendirmek amacıyla DOKAP, TULİP, OKA ve İl Özel İdaresi destekleriyle hayata geçirilen projelerin mevcut durumu ile elde edilen kazanımlar detaylı bir şekilde incelendi.
Tarım ve hayvancılık sektörüne sağlanan katkıların mercek altına alındığı görüşmelerde, sürdürülebilir kırsal kalkınma hedefleri doğrultusunda yürütülen saha çalışmaları hakkında karşılıklı görüş alışverişinde bulunuldu. Yapılan istişarelerde 2027 yılında uygulanması planlanan proje fikirleri üzerinde kapsamlı bir beyin fırtınası gerçekleştirilerek, kentin tarımsal üretim kapasitesini artıracak ve üreticilerin gelir seviyesini yükseltecek yeni öneriler değerlendirildi.

Özellikle hayvancılık, tarımsal üretim, kırsal altyapı, eğitim, modern üretim teknikleri ve genç çiftçilerin desteklenmesi gibi kritik konu başlıkları üzerinde hassasiyetle duruldu.
Çorum Tarım ve Orman İl Müdürlüğü koordinesinde yürütülen çalışmalarda, kurumlar arası iş birliğinin kentin tarımsal gelişimine büyük bir ivme kazandırdığı kaydedildi. Önümüzdeki dönemde de üreticilerin ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi ve sürdürülebilir adımların atılacağına dikkat çeken kurum yetkilileri "Projelerin hayata geçirilmesi için çalışmalar kararlılıkla sürdürülecek" dedi.